SNIK SNIK SNIK HEET - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Sanne - WaarBenJij.nu SNIK SNIK SNIK HEET - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Sanne - WaarBenJij.nu

SNIK SNIK SNIK HEET

Blijf op de hoogte en volg Ilse

27 Augustus 2016 | Suriname, Paramaribo

Donderdag ochtend, zijn we na een lichtelijk emotioneel afscheid, vertrokken naar Paramaribo. De vlucht ging sneller dan gedacht. We kregen lekker te eten, we hebben ons vermaakt met films en kletsen. Naar buiten kijken was niet zo spectaculair, want we vlogen natuurlijk alleen maar over zee.
Aangekomen in Suriname liepen we tegen een SNIK SNIK SNIK HETE muur van warmte aan.
Eenmaal door de douane werden we opgewacht door een medewerker van Stagehulp Suriname. Zij bracht ons naar ons huis in Paramaribo, wat ongeveer een uurtje rijden was. Onderweg liet ze ons meteen kennis maken met een typisch Surinaamse lekkernij: 'Dosi', is cassavebrood met kokos. We vonden het allebei lekker!
Aangekomen in het huis kregen we nog een korte uitleg van het hoofd van Stagehulp Suriname. Daarna zijn we rond half 10, Surinaamse tijd, lekker gaan slapen.

De volgende ochtend werden we rond half 7 wakker. Vandaag stond de citytour, een gesprek met het hoofd van Stagehulp en een bezoek aan de vreemdelingen politie op het programma.
De vele nieuwe indrukken en de warmte maakten ons erg moe. We hebben nog wat boodschappen gedaan en verder de hele dag gerelaxt.
's Avonds kwamen onze huisgenoten thuis van hun trip. We hebben samen gegeten en later op de avond geproost met een wijntje.

Op zaterdag zijn we naar Fort Zeelandia gefietst. Helaas was het dicht, dus morgen poging twee.
Als alternatief zijn we door gefietst naar de palmentuin en hebben we een heerlijk Parbobiertje gedronken. De rest van de dag hebben we wat boodschappen gedaan en vanavond gaan we met een groep studenten uiteten.

Ook hebben we al de oorlog verklaart aan de kakkerlakken, muggen, salamanders en mieren! Gelukkig zijn we veilig in onze klamboe en slapen we lekker! :)

Maandag begint onze stage in het ziekenhuis en zullen we weer een stukje schrijven. Morgen willen we de route naar het ziekenhuis gaan fietsen zodat we komende week niet verdwalen en op tijd komen.

We hebben al veel lieve berichtjes ontvangen, we lezen het graag dus schrijf gerust! Vinden we leuk!

• 27 Augustus 2016 - 22:58

Michelle:

Super leuk dames!

• 27 Augustus 2016 - 23:21

Robbin:

Super leuk om te lezen! Maak er een mooie tijd van het! !

• 28 Augustus 2016 - 10:24

Denise:

Leuk om te lezen meiden! Veel plezier en heel veel succes vanaf morgen in het ziekenhuis. Liefs Denise

• 28 Augustus 2016 - 10:41

Maike Kramer:

Mooi hoor. Succes maandag. Gr, Maike

• 28 Augustus 2016 - 14:41

René:

Sanne, ik moet nog even wennen hoor. Jij helemaal aan de andere kant van de wereld.
    Spannend en leuk natuurlijk.
    Heel veel succes daar met je stage en ook veel (werk)plezier met je medestudent.
    René

• 31 Augustus 2016 - 21:03

Tante Mary :

Hee veel plezier tijdens je stage in het verre Suriname geniet ervan.

• 01 September 2016 - 11:26

Tante Gemma:

Hoi Sanne,
    je eerste verslag gelezen, al heel wat gezien en meegemaakt, brr ongedierte en de hitte,
    maar geniet ervan en succes met je stage in het ziekenhuis.

• 05 September 2016 - 20:53

Tante Ella:

Hoi Sanne

IK wens je veel werkplezier en geniet van de vrije tijd die je heb
    om mooie dingen te gaan te gaan ondernemen